Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛIЗ
практики розгляду звернень громадян
в Южноукраїнському міському суді Миколаївської області
за 2021 рік
Аналіз цього питання двічі на рік здійснюється з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, а також для виявлення та усунення причин, що породжують надходження до суду необґрунтованих та повторних звернень.
Робота зі зверненнями громадян у суді ведеться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства у місцевих та апеляційних судах.
З метою профілактики та попередження надходження скарг здійснюється особистий прийом громадян. З початку року щодня на протязі робочого часу особистий прийом громадян здійснювався головою суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду та помічниками суддів. Крім цього для вирішення нагальних питань або за роз’ясненням громадяни мають можливість звернутися до секретаріату суду. Робота апарату суду побудована таким чином, що громадяни мають можливість звернутися до будь-якого працівника апарату суду та отримати всю необхідну інформацію щодо своїх подальших дій.
Наразі прийом громадян головою суду, керівником апарату, помічниками суддів призупинено, з метою запобігання виникненню та поширенню серед працівників Южноукраїнського міського суду та враховуючи Рекомендації Ради суддів України щодо встановлення особливого режиму роботи судів України задля убезпечення населення України від поширення гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19. Громадянам та іншим особам роз'яснено і рекомендовано всі документи (позовні заяви, заяви, скарги, запити та звернення, відзиви, пояснення, клопотання, заяви про ознайомлення з матеріалами справи тощо) надсилати до суду в електронному вигляді на електронну адресу суду (inbox@yum.mk.court.gov.ua), через особистий кабінет в системі «Електронний суд» (https://cabinet.court.gov.ua), поштою, факсом або залишати у спеціальній скриньці, яка розташована на першому поверсі у приміщенні суду. Секретаріат суду облаштований для безпечного спілкування із громадянами, тому у невідкладних випадках кожен відвідувач може отримати усю необхідну інформацію у секретаріаті суду.
Усі звернення (заяви, скарги, клопотання) зареєстровано та розглянуто в термін передбачений ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" і обліковано згідно "Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації ", яка затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.
Усього за 2021 рік до Южноукраїнського міського суду Миколаївської області надійшло дев'ятнадцять звернень громадян, що на 9 звернень більше, ніж у 2020 році.
2.Заява Вівтюк А.В., щодо направлення судових рішень засобами поштового звʼязку;
6 зверненнь у 2021 році стосуються безпосередньо стану розгляду справи і були подані з метою отримання конкретної інформації про розгляд справи, що свідчить про неознайомленість із порядком звернення до суду визначеному Законом України «Про звернення громадян».
2 звернення у 2021 році стосуються скасування постанови про накладення адміністративного правопорушення, заявникам було розʼяснено у відповідності до законодавства, порядок оскарження постанови.
3 звернення у 2021 році стосуються отрмання копії судового рішення, заявників також було проінформовано про спеціальний порядок доступу учасників судових процесів до інформації, створеної у ході судового провадження.
У 2021 році 3 звернення були надіслані засобами поштового зв’язку, 2 подано особисто і 14 звернення були подані через сайт судової влади, що у декілька разів більше, ніж у 2020 році, це свідчить про покращення впровадження електронних технологій.
Також протягом 2021 року надійшло 18 запитів про доступ до публічної інформації, кількість запитів порівняно з 2020 роком збільшилась на 7.
Шість із вісімнадцяти запитів стосуються організаційних питань роботи суду – кількості звільнених та прийнятих праціників, їх розміру премій та надбавок, графіку роботи суду. Також був запит щодо кількості суддів, які отримали щеплення від COVID – 19, останнім часом таке питання гостро стоїть у суспільстві.
2 запити за 2021 рік стосуються наявності в архіві суду документів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму. 4 запити стосуються певних судових справ, що свідчить про нерозуміння відмінності між зверненням до суду в порядку, визначеному Законом «Про доступ до публічної інформації», та зверненням до суду із заявою процесуального характеру.
Враховуючи те, що за 2021р. значно збільшилися запити які стосуються конкретних судових справ то під час розгляду даних звернень, заявникам, доводилось до відома, що будь – які звернення та запити по конкретних судових справах, які надіслані до суду шляхом заповнення електронної форми на сайті суду, не є підставою для розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації», так як процесуальними кодексами регламентується спеціальний порядок доступу до інформації, створеної у ході судового провадження.
На кінець звітного періоду усі звернення громадян розглянуті, надані повні та обґрунтовані відповіді, запитів на доступ до публічної інформації розглянуто 18, відповіді на них надані у повному обсязі в межах повноважень у строки, визначені законодавством. Залишок на кінець звітного періоду: звернень громадян – 0, запитів на публічну інформацію – 0.
Своєчасний і кваліфікований розгляд звернень громадян, запитів на публічну інформацію та підвищення якості роботи суду – це питання, якому приділяється постійна увага. При розгляді звернень громадян та запитів на публічну інформацію, вживаються заходи щодо кваліфікованого, обʼєктивного та своєчасного розгляду, оперативного вирішення викладених у них питань відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації» та інших законодавчих актів України. Проводяться заходи щодо запобігання у подальшому порушень при розгляді таких звернень.
Щоб жодне звернення не залишилось поза увагою, з метою оперативного реагування на інформацію заявників, Южноукраїнський міський суд Миколаївської області проводить аналіз та узагальнення практики розгляду звернень громадян, що надходять до суду, шляхом складання звітної документації.
Підсумовуючи вищесказане, слід зазначити, що Южноукраїнським міським судом Миколаївської області приділяється належна увага своєчасному, якісному і об’єктивному розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, в строки та в порядку, передбаченому законодавством України. Організація прийому громадян із дотриманням засобів безпеки без часових обмежень та роз’яснення більшості питань, що стосуються роботи суду, одразу на усне звернення, навіть у складних умовах пандемії та оголошення карантину у значній мірі сприяють запобіганню порушень прав громадян та оперативному вирішенню робочих питань.
Зваженість, пильність, неупередженісь – важливі складові роботи із кожним звернення та запитом громадян. Саме таким чином забезпечується постійний зв'язок між Южноукраїнським міським судом та громадянами.
Голова Южноукраїнського міського суду
Миколаївської області Олександр САВІН
Виконавець Яна Пластамак