flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛIЗ практики розгляду звернень громадян в Южноукраїнському міському суді Миколаївської області за 2020 рік

Аналіз цього питання двічі на рік здійснюється з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, а також для виявлення та усунення причин, що породжують надходження до суду необґрунтованих та повторних звернень.

Робота зі зверненнями громадян у суді ведеться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства у місцевих та апеляційних судах.

З метою профілактики та попередження надходження скарг здійснюється особистий прийом громадян. З початку року щодня на протязі робочого часу особистий прийом громадян здійснювався головою суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду та помічниками суддів. Крім цього для вирішення нагальних питань або за роз’ясненням громадяни мають можливість звернутися до секретаріату суду. Робота апарату суду побудована таким чином, що громадяни мають можливість звернутися до будь-якого працівника апарату суду та отримати всю необхідну інформацію щодо своїх подальших дій.

Наразі прийом громадян головою суду, керівником апарату, помічниками суддів призупинено, з метою запобігання її виникненню та поширенню серед працівників Южноукраїнського міського суду та враховуючи Рекомендації Ради суддів України щодо встановлення особливого режиму роботи судів України задля убезпечення населення України від поширення гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19. Громадянам та іншим особам роз'яснено і рекомендовано всі документи (позовні заяви, заяви, скарги, запити та звернення, в тому числі апеляційні, відзиви, пояснення, клопотання, заяви про ознайомлення з матеріалами справи тощо) надсилати до суду в електронному вигляді на електронну адресу суду (inbox@yum.mk.court.gov.ua), через особистий кабінет в системі «Електронний суд» (https://cabinet.court.gov.ua), поштою, факсом (05136 5-46-26) або залишати у спеціальній скриньці, яка розташована на першому поверсі у приміщенні суду. Секретаріат суду облаштований для безпечного спілкування із громадянами, тому у невідкладних випадках кожен відвідувач може отримати усю необхідну інформацію у секретаріаті суду.

Усі звернення (заяви, скарги, клопотання) зареєстровано та розглянуто в термін передбачений ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" і обліковано згідно "Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації ", яка затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

Усього за 2020 рік до Южноукраїнського міського суду Миколаївської області надійшло десять звернень громадян, що на 5 (33%) менше, ніж у 2020 році.

1.Пропозиція Дем’янченко А.С., Процько М.І. щодо проведення воркшопів на тему доступу до публічної інформації.

2. Скарга Прудіус В.Д. на дії об'єднаного управління Пенсійного фонду Миколаївської області про перерахунок пенсії по пільговому стажу.

3. Заява Спатар В.М. щодо розгляду заяв, поданих до суду.

4. Заява Стразіної А.С. про роз’яснення порядку подачі заяви про стягнення аліментів засобами електронного зв’язку.

5. Заява Казаченко С.В. про скоєння адміністративного правопорушення.

6. Заява Казаченко С.В. про скоєння адміністративного правопорушення (повторно)

7. Заява Карташової Н.А., Карташова М.С. про виконання постанови суду.

8. Заява Пароконного В.К. про необхідність реагування на порушення карантину.

9. Заява Цуркан В.В. про надання копії судового рішення.

10. Заява Полєтаєвої А.І. про видачу копії судового рішення.

4 звернення у 2020 році стосуються безпосередньо роботи суду і були подані з конкретною метою отримання роз’яснення щодо особливостей подання та отримання процесуальних документів засобами електронного зв’язку, при цьому 2 з них фактично є заявами про отримання копії судового рішення, надісланими через електронну форму на сайті наприкінці року через неможливість іншого зв’язку із судом.

4 звернення у 2020 році стосуються розгляду справи або виконання судового рішення, що свідчить про нерозуміння відмінності між зверненням до суду в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян», та зверненням до суду із заявою процесуального характеру. Проте необхідно звернути увагу на те, що із такими заявами зверталися особи пенсійного віку, звернення надіслані поштою. Таким чином можна вважати, що особам похилого віку складніше сприймати оновлення процесуального законодавства та впровадження електронних технологій, тому необхідно приділити більше уваги саме доступності роз’яснень саме для вразливих верств населення.

У 2020 році 4 звернення були надіслані засобами поштового зв’язку, 1 подане особисто і 1 через кур’єра. 3 звернення були подані через сайт судової влади, що удвічі менше, ніж у 2019 році, проте це не свідчить про погіршення впровадження електронних технологій, оскільки зменшилася загальна кількість звернень. Лише 1 звернення громадян як колективне про надання пропозицій було подано через ТУ ДСА України у Миколаївській області.

Також протягом 2020 року надійшло 11 запитів про доступ до публічної інформації, кількість запитів порівняно з 2019 роком збільшилась на 1.

1. Запит Курільчука І.Г. про рішення та заходи, вжиті судом, щодо запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби Covid-19, спричиненої короноварісом SARS-CoV-2, з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р., постанов, рішень Уряду України у загальних, адміністративних та господарських судах України під час карантину.

2. Запит Ниди Я.Г. про розміри виплаченої у січні-березні 2020 року премії та надбавки, що надійшов на адресу суду 01.04.2020 р.

3. Запит судді Дубненського міськрайонного суду Рівненської області від щодо суддівської винагороди

4. Запит Химчука А. щодо переліку суддів Южноукраїнського міського суду, штатної і фактичної чисельності.

5. Запит регіонального координатора взаємодії з громадськістю Уповноваженого ВР України з прав людини Жепало В. щодо розгляду справ, пов’язаних із домашнім насильством за перше півріччя 2020 року.

6. Запит Фонду «Міжнародні антикорупційні суди» щодо надання інформації про кількість клопотань Уповноваженого ВР України з прав людини, направлених до суду.

7. Запит інформаційно-юридичного сайту «Я і закон» щодо кількості працівників апарату суду, яким присвоєно звання «Заслужений юрист України».

8. Запит Асоціації жінок-юристок України «ЮрФем» щодо надання інформації про роботу суду в умовах карантину.

9. Запит Богданюка Р. щодо обліку робочого часу голови суду.

10. Запит Іванова І.І. щодо кількості звільнених працівників апарату суду у 2020 році.

11. Запит Орсач О.С. щодо надання інформації про справи, у яких беруть участь водії, що перебували у стані алкогольного сп’яніння.

Шість із десяти запитів стосуються організаційних питань роботи суду – кількості суддів та працівників апарату суду, їх заробітних плат. Більше всього запитувачів інформації цікавить кількість суддів (чотири запити), статистичні дані по конкретним категоріям справ (чотири запити). Практично зник суспільний інтерес до проведення судової реформи та реорганізації місцевих судів, якщо у 2017 році дев’ять запитів стосувалися кадрового наповнення судової системи та були надіслані по судам на території всієї України, у 2018 році такий всеукраїнський запит був один, у 2019 році таких запитів взагалі не було.

2 запити за 2020 рік стосуються роботи суду в умовах пандемії, таке питання гостро стоїть у суспільстві протягом усього року. 3 запити стосуються розгляду певних категорій справ і звернуті від громадських організацій. Найбільша кількість запитів – 5 – стосується організації роботи суду в цілому, при чому з них 1 запит стосовно суддівської винагороди, усі інші стосуються обліку робочого часу, фактичної та штатної чисельності суддів та працівників апарату суду. Такі запити свідчать про підвищення інтересу до організації роботи судів в умовах чергової судової реформи.

На кінець звітного періоду усі звернення громадян розглянуті, надані повні та обґрунтовані відповіді, запитів на доступ до публічної інформації розглянуто 10, відповіді на них надані у повному обсязі в межах повноважень у строки, визначені законодавством. Залишок на кінець звітного періоду: звернень громадян – 0, запитів на публічну інформацію – 0.

Підсумовуючи вищесказане, слід зазначити, що Южноукраїнським міським судом Миколаївської області приділяється належна увага своєчасному, якісному і об’єктивному розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, в строки та в порядку, передбаченому законодавством України. Організація прийому громадян із дотриманням засобів безпеки без часових обмежень та роз’яснення більшості питань, що стосуються роботи суду, одразу на усне звернення, навіть у складних умовах пандемії та оголошення карантину у значній мірі сприяють запобіганню порушень прав громадян та оперативному вирішенню робочих питань.

 

 

Голова Южноукраїнського

міського суду

Миколаївської області О.І.Савін

 

 

Вик. Гордєєва Г.П. тел. (05136) 5-54-42