flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ обліково-статистичної роботи за 2022

АНАЛІЗ

стану обліково-статистичної роботи в Южноукраїнському міському суді Миколаївської області за 2022 рік

 

Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та на виконання основних напрямків роботи, Южноукраїнським міським судом проаналізовано стан обліково-статистичної роботи за 2022 рік.

Під час проведення вищезазначеного аналізу було використано наступні матеріали: плани роботи суду на І і ІІ півріччя 2022 року та матеріали за результатами їх виконання; нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку і реєстрації судових справ та матеріалів; статистичну звітність; методичні рекомендації та аналізи щодо проведення огляду даних судової статистики.

1. Планування роботи суду та стан її виконання

Планування роботи суду, проводиться по півріччях і включає в себе сукупність організаційних заходів, перелік питань та завдань, які необхідно виконати, строки їх виконання та відповідальних осіб.

План роботи на І та ІІ півріччя 2022 рік, проекти яких було підготовлено головним спеціалістом із судової статистики за основними напрямками роботи суду та затверджені наказами голови суду від 08.12.2021 №45-од та від 15.062022 №34-од, відповідно.

План сформований у відповідності з методичними рекомендаціями щодо його складання, до якого внесені всі актуальні питання, з них: проведення зборів суддів за підсумками звітного періоду, проведення оперативних нарад, узагальнення судової практики, підвищення професійного рівня та ділової кваліфікації працівників апарату суду, проведення занять з працівниками апарату суду, перевірка роботи канцелярії суду, перевірка стану діловодства та складання довідки за її результатами, обліково-статистична робота, робота із зверненнями громадян, антикорупційне законодавство, зв'язки з громадськістю та інше.

Обліково-статистична робота в суді в 2022 році проводилась відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів.

Ведення аналітичної роботи суду здійснювалось з урахуванням заходів, запланованих на відповідний період та запитів і завдань Ради суддів України, Миколаївського апеляційного суду, Державної судової адміністрації України, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Миколаївській області тощо.

На виконання Плану роботи суду, було підготовлено: аналіз стану здійснення судочинства за 2021 рік, узагальнення практики розгляду судом справ у порядку адміністративного провадження за 2021 рік, узагальнення практики розгляду судом справ цивільного судочинства за 2021 рік, аналіз причин звернень, заяв і скарг громадян, практику їх розгляду та запитів про доступ до публічної інформації за І півріччя 2022 року. Також для зборів суддів підготовлено підсумки роботи Южноукраїнського міського суду за І півріччя 2022 року.

Крім того, проведено значну кількість узагальнень та аналізів практики за запитами вищих судів та інших органів, загалом за звітний період - 18 аналізів та узагальнень судової практики.

Протягом періоду, щопонеділка, головою суду (або виконуючим обов'язки голови) в суді проводяться оперативні наради з питань внутрішньої діяльності суду, листів та рішень, що надходять на адресу суду, інших питань, по завершенню яких мною щоразу складається протокол. Враховуючи період воєнного стану, за цей період складено 10 протоколів.

З метою підвищення професійної підготовки працівників апарату суду, згідно Планів роботи та за безпосередньою участю консультанта суду, було підготовлено, а керівником апарату суду затверджено, теми занять з працівниками апарату суду на І і ІІ півріччя 2022 року. Навчання з працівниками апарату суду з питань вивчення чинного законодавства та новел, практики Верховного суду, інших нормативно-правових актів, розгляд проблемних та нагальних проблем щодо організації роботи суду, внесення відміток в КП “Д-3”, питання про надходження справ до суду, своєчасність здачі справ та матеріалів до канцелярії суду, виконання рішень (ухвал, постанов, вироків) по справам; оформлення справ після їх розгляду; стан передачі копій судових рішень для направлення до Єдиного державного реєстру; обговорювався стан трудової дисципліни в суді, розглядалися та обговорювалися рішення Верховного Суду, практика Європейського суду з прав людини, листи апеляційного суду Миколаївської області та ТУ ДСА України в Миколаївській області та ДСА України, вирішувалися виробничі питання, вивчалися зміни до українського правопису, електронне декларування, підвищення кваліфікації, питання цивільного захисту, проводяться кожної 1 і 3 середи місяця. За звітний період проведено 12 занять, що підтверджується відповідними протоколами, які складені за результатами проведених занять.

В Южноукраїнському міському суду головним спеціалістом із судової статистики Чернухою Іриною (покладено обов'язки прессекретаря) та суддею-спікером Олександром Савіним на належному рівні ведеться робота з координації процесу впровадження комунікаційної стратегії суду, складеної на 2021-2025 роки, затвержденої наказом голови суду від 26.04.2021 №14-од і оприлюдненої на вебсайті суду. З метою побудови ефективних взаємовідносин із ЗМІ та громадськістю, підвищення обізнаності про діяльність суду; сприяння формуванню об’єктивної громадської думки про діяльність суду. Також здійснюється збір та обробка інформації щодо резонансних справ, підготовки пресрелізів, матеріалів для пресконференцій, брифінгів, періодичних видань щодо діяльності суду; організіція і проведення комунікаційних заходів; участь у підготовці відповідей на запити ЗМІ, матеріалів, спрямованих на спростування публікацій, в яких висвітлено недостовірну інформацію, забезпечення оперативного реагування на запити та критичні публікації, повідомлення; підготовка проектів доповідей, довідок та інших матеріалів для виступів керівництва суду; координація проведення інтерв’ю з суддями та працівниками апарату суду з питань діяльності суду, організаційного забезпечення судочинства; анонсування подій і заходів, програм і планів суду за попереднім погодженням із суддею-спікером (головою суду), керівником апарату суду.

Протягом звітного періоду мною здійснювалось наповнення інформацією вебсторінки суду на вебпорталі "Судова влада України" та сторінки в мережі “Фейсбук” Інформація на сайт вносилася періодично у міру її створення у порядку, передбаченому регламентом.

На дату написання аналізу було написано та оприлюднено на вебсайті суду 49 новин, 4 анонси, 4 пресрелізів, 2 публікації у ЗМІ, доповнено розділи фото- та відеогалерея. З початку року було проведено 2 пресконференції:

1) 10.02.2022 “Підсумки, внутрішня діяльність та резонансні справи на початок 2022 року”:

Анонс: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/events/1250137/

Реліз: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/pres_releases/1253484/

Фото: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/photos/4574/

YU: https://www.youtube.com/channel/UCy2F3hU5R1avrmyOroQMJfA?view_as=subscriber

Зворотній зв'язок:

Теленовини ВП ПАЕС від 18.02.2022

https://www.youtube.com/watch?v=Tv3tGkT7ED4&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%9F%D0%90%D0%95%D0%A1

ПП Редакція газети “Контакт” від 17.02.2022 №7

https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/publications/1257517/

2) 01.12.2022 “Відправлення правосуддя в умовах воєнного стану ”

Анонс: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/events/1348531/

Реліз: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/pres_releases/1353638/

Фото: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/photos/4682/

YТ-канал та зворотній зв'язок (теленовини ВП ПАЕС)

https://www.youtube.com/watch?v=er1gEbJNW0I&list=PL5fE5LOBsaag5JJK8P6N3Ro5olsCn_re5&ab_channel=%D0%AE%D0%B6%D0%BD%D0%BE%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9c%D1%83%D0%B4

ПП Редакція газети “Контакт” від 15.12.2022 №44

https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/publications/1359130/

У зв'язку з введенням в Україні воєнного стану, оголошенням повітряних тривог, кількість комунікаційних заходів та активностей значно менша, ніж хотілося б чи того потребувала ситуація.

Крім того, протягом періоду проведено 2 зборів суддів.

У зв'язку з оголошенням воєнного стану, робота конкурсної комісії не здійснювалась.

Дисциплінарні провадження протягом звітного періоду не проводились.

З 19 по 30 вересня 2022 року, згідно Плану роботи, Інструкції з діловодства та наказу від 08.09.2022 №41-од, було проведено перевірку діловодства: роботи секретарів суду по виконанню вироків суду, рішень по цивільним справам, постанов про накладення адміністративних стягнень, інших справ та матеріалів; роботи секретаріату суду по веденню нарядів; роботи секретарів судового засідання, помічників суддів та перевірка своєчасності і достовірності внесення даних в КП “Д-3” секретарями судових засідань, помічниками суддів та секретарями суду; облік та збереження судових справ, речових доказів, правильність ведення документів, про що складено та направлено до ТУ ДСА України в Миколаївській області довідку.

У зв’язку із військовою агресією росії проти України та введенням Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/22, з 24 лютого 2022 року на території України воєнного стану, відповідно до наказу голови суду від 25.02.2022 №06-од “Про організацію роботи Южноукраїнського міського суду на період воєнного стану”, Южноукраїнський міський суд продовжує відправляти правосуддя в умовах воєнного стану; справи, які розглянуті та передані після розгляду до секретаріату суду зберігаються у сейфі канцелярії суду, справи, які перебувають у провадженні, зберігаються у сейфах суддів, на розгляді яких перебуває справа. Відповідальність за збереження судових справ і матеріалів, які передані після розгляду до канцелярії суду покладається на секретарів Южноукраїнського міського суду. Відповідальність за збереження судових справ і матеріалів, які перебувають у провадженні суддів, покладається на суддів, помічників суддів та секретарів судового засідання, у провадженні яких перебувають справи.

 

2. Впровадження та вдосконалення роботи з обліково-статистичної роботи в автоматизованій системі документообігу суду

З 1 січня 2011 року відповідно до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів», а також Положення про автоматизовану систему документообігу загальних судів, затвердженого Радою суддів України 26.10.2010 року № 30, в судах було впроваджено автоматизовану систему документообігу.

Зборами суддів від 28.08.2015 р. затверджено Засади використання автоматизованої системи документообігу суду, до яких внесені зміни та доповнення рішеннями зборів суддів, останнє рішенням від 22.10.2020 р. Функціонування системи документообігу суду здійснюється відповідно до затверджених Засад.

Всі працівники апарату суду та судді користуються автоматизованою системою документообігу суду. Кожен з них працює в системі під своїм логіном і паролем, за допомогою електронного цифрового підпису та мають право доступу до окремих розділів системи, відповідно до функційних обов'язків. Тільки керівники апарату суду, заступник керівника апарату суду, головні спеціалісти та провідний спеціаліст з ІТ мають право повного доступу до всіх розділів системи.

Програма КП «Д-3» з часом стає більш удосконаленою. У працівників, які займаються первинним обліком справ в КП «Д-3», хороші результати використання її в роботі.

 

3. Працівники судів, які займаються первинним обліком і судовою статистикою у судах

Первинний облік документів в Южноукраїнському міському суді ведеться у відповідності до вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах та Положення про автоматизовану систему документообігу загальних судів.

Організацією первинного обліку займаються:

- керівник апарату суду та заступник керівника апарату — організація роботи по реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, організація та перевірка роботи секретарів судових засідань та перевірка своєчасності і достовірності внесення даних в КП Д-3 секретарями судових засідань, помічниками суддів та секретарями суду, організація обліково-статистичної роботи, перевірка правильності ведення комп’ютерного обліку кримінальних, цивільних, адміністративних справ та матеріалів про адміністративні правопорушення.

- старший секретар суду та секретарі суду – ведуть облік справ та матеріалів цивільного, адміністративного судочинства, кримінального провадження та справ про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог Інструкції та Положення про АСДС уся вхідна і вихідна кореспонденція та внутрішні документи реєструються в АСДС. На кожен документ, у тому числі і процесуальний, в автоматизованій системі створюється реєстраційна картка. Процесуальні документи, що надійшли напередодні розгляду справи або в день розгляду справи після їх реєстрації в АСДС із зазначенням дати і часу отримання цих документів, негайно передаються суддям, в провадженні яких знаходяться вказані справи. Кожній судовій справі (кримінальному провадженню) надається єдиний унікальний номер, який формується відповідно до Положення про АСДС.

Дані обліку відображаються у обліково-статистичних картках відповідно до руху справи, в журналах розгляду судових справ і матеріалів суддею.

Організовують і здійснюють контроль за достовірністю, об'єктивністю та цілісністю подання статистичної інформації про роботу Южноукраїнського міського суду голова суду, керівник апарату та головний спеціаліст із судової статистики.

Відповідальними особами за складання статистичних звітів є головний спеціаліст з судової статистики та секретарі суду. Ці працівники мають значний досвід роботи оскільки працюють у суді тривалий час.

 

4. Робота з картками на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальне провадження

Обов'язки по заповненню в КП «Д-3» карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальне провадження, покладено на помічників суду, у відповідності до вимог Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальне провадження, перевірку та облік яких здійснює головний спеціаліст з судової статистики.

 

5.Складання звітів за 2022 рік про стан здійснення правосуддя Южноукраїнським міським судом

З метою забезпечення якісного, повного та достовірного складання статистичних звітів про роботу суду за відповідний період, протягом року та перед початком звітного періаду головним спеціалістом із судової статистики здійснюється перевірка внесення даних в КП “Д-3”, а саме: дат майбутніх судових засідань по кримінальним провадженням з обов'язковим відображенням їх в обліково-статистичних картках, дати відкриття провадження (обов'язкове її приєднання), зупинення, відновлення провадження, приводи та їх виконання, типи і причини не розгляду, з розшифровкою “Інші підстави”, інформації про посилання на рішення ЄСПЛ та Конвенції з прав людини; обов'язкове заповнення карток на особу, стосовно яких розглянуто кримінальні провадження та збиткових карток, де шкода встановлена судом; виправлення блокуючих помилок та включення ОСК до статистичного звіту секретарями судових засідань та помічниками суддів; для належного обліку особи — відмітки про рід занять, результати розгляду справ, громадянство, вік, належність до військової служби та інше — у картку “додаткові відомості про учасників процесу”, найменування боржника, дату рішення та суму стягнення — при направленні виконавчого документа. Особливу увагу звернула на справи, що перебувають в провадженні понад 6 місяців, 1 рік, 2 роки. Також відображення в ОСК на справу і картці на особу, стосовно якої розглядається кримінальне провадження інформації про надходження кримінального провадження у формі приватного обвинувачення; провадження за клопотаннями про розгляд у спрощеному провадженні (кримінальні проступки), провадження щодо неповнолітніх, жінок, пов'язані з насильством в сім'ї та провадження з угодами про примирення та визнання винуватості та інше.

Статистичні звіти про роботу суду складені за допомогою КП «Діловодство-3» та направлені до ТУ ДСА України Миколаївської області своєчасно, затверджені без зауважень. Звітними періодами є місяць, квартал, рік.

Щомісяця мною готуються та направляються: інформація щодо винесених відносно військовослужбовців Збройних сил України рішень за вчинення адміністративних та кримінальних правопорушень, інформація про виборців, щодо справ про визнання громадянина безвісно відсутнім, про скасування рішення суду про визнання громадянина безвісно відсутнім або оголошення його померлим, інформацію щодо кількості відкладених кримінальних справ з причин не доставки підсудних конвоєм, інформацію щодо застосування судом окремих положень КПК України при розгляді кримінальних проваджень, згідно запиту Вищого спеціалізованого суду України, інформацію щодо направлених виконавчих документів про стягнення судового збору, штрафу (як засобу процесуального примусу), направлені судом до органів державної виконавчої служби, звіт про опрацювання запитів на публічну інформацію.

Квартальні контролі та звіти: звіт за формою № 1-ЄЗ, за формою № 10, інформація щодо карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження, звіт щодо забезпечення незалежності та безпеки суддів, інформацію щодо використання систем відеоконференцзв’язку, узагальнена інформація щодо розглянутих справ за участю присяжних, звіт щодо комунікаційної діяльності судів, інформація про результати виконання рішень ЄСПЛ національними судами, нормативний час розгляду справ за І і ІІ квартал 2022 (за ІІІ квартал відмінили), таблицю Excel по суддям щодо справ, які знаходяться в провадженні понад 6 місяців, понад 1 рік, понад 2 роки (за ІІІ квартал відмінили).

Річні: статистичні звіти за формами № 1-мзс, 1-ЛТ, 1-к, 1-а, 1-ц, 1-п, 6-7-8, 10, №1-ЄЗ за 2022 року, інформацію про зміну залишків, інформацію про навантаження суддів за 2022 року, пояснення до звітів (за необхідності), інформацію про кількість судових рішень внесених до ЄДРСР, інформацію про кількість судових засідань проведених у режимі відеоконференцзв'язку, інформацію щодо карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження за 2022 року, інформацію про кількість судових рішень винесених з посиланням на рішення Європейського суду з прав людини, базові показники роботи суду (РСУ), аналіз здійснення судочинства за 2022, аналіз звернень громадянин, аналіз обліково-статистичної роботи за 2022, аналіз стану здійснення правосуддя за 2022.

Крім того, за запитами вищих інстанцій чи відповідних установ стосовно статистичних даних мною готуються відповіді у визначений запитувачем чи законом строк.

У статистичних звітах суду відображається точна та достовірна інформація про стан судочинства та загальні показники роботи, які подаються вчасно, у відповідні строки до Миколаївського апеляційного суду, ТУ ДСА в Миколаївській області, ДСА України, Южноукраїнського відділу Вознесенської окружної прокуратури, Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Миколаївській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

Також готуються кількісні і якісні показники роботи суддів Южноукраїнського міського суду за запитами ВККС України.

У лютому 2022 року, за участю головного спеціаліста по роботі з персоналом підготовлено та направлено на адресу ВККС України суддівське досьє за 2021 рік.

 

Висновки

Протягом 2022 року стан обліково-статистичної роботи в Южноукраїнському міському суді Миколаївської області на належному рівні.

У статистичних звітах про роботу суду відображена точна і достовірна інформація про стан судочинства та загальні показники роботи, які подаються вчасно, без зауважень.

План роботи суду виконується в повному обсязі.

З веденням воєнного стану на території країни, головою суду було видано ряд розпоряджень, загалом воєнний стан не сплинув на обліково-статистичну роботу.

Інформаційне наповнення вебсайту здійснюється в повному обсязі, інформація вноситься періодично, у міру її створення.

Під час підготовки статистичних звітів за 2022 рік значно ускладнила роботу тривалий час перевірки і формування великомасивних звітів.

Адміністрацією суду вживаються всі можливі та необхідні заходи для забезпечення відправлення правосуддя на належному рівні.

 

 

 

Голова Южноукраїнського міського суду Олександр САВІН