flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ стану обліково-статистичної роботи в Южноукраїнському міському суді Миколаївської області за 2020 рік.

Відповідно до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» та на виконання основних напрямків роботи Южноукраїнським міським судом проаналізовано стан обліково- статистичної роботи за 2020 рік.

Під час проведення вище зазначеного аналізу було використано наступні матеріали: плани роботи суду на І і ІІ півріччя 2020 року та матеріали за результатами їх виконання; нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку і реєстрації судових справ та матеріалів; звітність; методичні рекомендації та аналізи щодо проведення огляду даних судової статистики.

1. Планування роботи суду та стан її виконання.

Планування роботи суду, проводиться по півріччях і включає в себе сукупність організаційних заходів, перелік питань та завдань, які необхідно виконати, строки їх виконання та відповідальних осіб.

План роботи на І та ІІ півріччя 2020 рік, проекти яких було підготовлено головним спеціалістом із судової статистики за основними напрямками роботи суду та затверджені наказами виконуючого обов'язки голови суду від 18.12.2019 №83-од та від 18.06.2020 №12-од, відповідно.

План сформований у відповідності з методичними рекомендаціями щодо його складання, до якого внесені всі актуальні питання, з них: проведення зборів суддів за підсумками звітного періоду, узагальнення судової практики, підвищення професійного рівня та ділової кваліфікації працівників апарату суду, перевірка роботи канцелярії суду, обліково-статистична робота, робота із зверненнями громадян, антикорупційне законодавство, зв'язки з громадськістю та інше.

Обліково-статистична робота в суді в 2020 році проводилась відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів.

Протягом 2020 року, на виконання плану роботи суду, Южноукраїнським міським судом було підготовлено:

- Аналіз стану здійснення судочинства за 2019 рік.

- Узагальнення практику розгляду судом справ у порядку адміністративного судочинства за 2019 рік.

- Узагальнення практики розгляду судом справ цивільного судочинства за 2019 рік.

- Аналіз здійснення судочинства за І півріччя 2020

- Узагальнення практики розгляду справ про адміністративні правопорушення за І півріччя 2020 рік та закриття справ за малозначністю та закінченням строків накладення адміністративного стягнення

- Узагальнення практики розгляду справ про злочини вчинені неповнолітніми за І півріччя 2020 рік.

-Аналіз звернень громадян за І півріччя 2020 року

Ведення аналітичної роботи суду здійснюється з урахуванням заходів, запланованих на відповідний період, та запитів і завдань Ради суддів України, Миколаївського апеляційного суду, Територіального управління Державної судової адміністрації України, інших.

Так, було проведено значну кількість узагальнень та аналізів практики за запитами відповідних судів та інших органів, загалом протягом 2020 року - 32 аналізи та узагальнення судової практики.

Щопонеділка головою суду або виконуючим обов'язки голови проводяться оперативні наради з питань внутрішньої діяльності суду, листів та рішень, що надходять на адресу суду, інших питань, про що головним спеціалістом із судової статистики складено 22 протоколи.

З метою підвищення професійної підготовки працівників апарату суду, згідно плану роботи та за безпосередньою участю консультанта суду, було підготовлено, а керівником апарату суду затверджено, теми занять з працівниками апарату суду на І і ІІ півріччя 2020 року. Навчання з працівниками апарату суду з питань вивчення чинного законодавства та новел, інших нормативно-правових актів, розгляд проблемних та нагальних проблем щодо організації роботи суду, внесення відміток в КП “Д-3”, питання про надходження справ до суду, своєчасність здачі справ та матеріалів до канцелярії суду, виконання рішень (ухвал, постанов, вироків) по справам; оформлення справ після їх розгляду; стан передачі копій судових рішень для направлення до Єдиного державного реєстру; обговорювався стан трудової дисципліни в суді, розглядалися та обговорювалися рішення Верховного Суду, практика Європейського суду з прав людини, листи апеляційного суду Миколаївської області та ТУ ДСА України в Миколаївській області та ДСА України, вирішувалися виробничі питання, проводяться кожної 1 і 3 середи місяця. Протягом 2020 року проведено 13 занять, про що головним спеціалістом з судової статистики складено 13 протоколів. Кількість проведених занять не відповідає кількості запланованих через карантинні заборони та особливий режим роботи суду, пов'язані з поширенням Covid-19.

У грудні 2015 року зборами суддів обрано суддею-спікером Савіна Олександра Івановича, а у квітні 2016 року наказом керівника апарату суду покладено обов'язки прессекретаря на головного спеціаліста із судової статистики Чернуху Ірину Олександрівну.

Тож в Южноукраїнському міському суду на належному рівні ведеться робота з координації процесу впровадження комунікаційної стратегії суду, з метою побудови ефективних взаємовідносин із ЗМІ та громадськістю, підвищення обізнаності про діяльність суду; сприяння формуванню об’єктивної громадської думки про діяльність суду; збір та обробка інформації щодо резонансних справ, підготовки пресрелізів, матеріалів для пресконференцій, брифінгів, періодичних видань щодо діяльності суду; участь у підготовці відповідей на запити ЗМІ, матеріалів, спрямованих на спростування публікацій, в яких висвітлено недостовірну інформацію, забезпечення оперативного реагування на запити та критичні публікації, повідомлення; підготовка проектів доповідей, довідок та інших матеріалів для виступів керівництва суду; координація проведення інтерв’ю з суддями та працівниками апарату суду з питань діяльності суду, організаційного забезпечення судочинства; анонсування подій і заходів, програм і планів суду за попереднім погодженням із керівництвом суду.

Протягом періоду, на належному рівні, здійснювалось наповнення інформацією вебсторінки суду на вебпорталі "Судова влада України" та сторінки в мережі “Фейсбук”. Інформація на сайт вносилася періодично у міру її створення у порядку, передбаченому регламентом.

Враховуючи карантинні заборони, з початку року було проведено одну пресконференцію 21.09.20 (https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/events/992676/, https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/pres_releases/995085/), зворотній зв'язок - Теленовини ЮУАЕС від 25.09.2020 -https://www.youtube.com/watch?v=ZfXT1yfENjY&t=878s.

Протягом звітного періоду було написано та оприлюднено на вебсайті суду 87 новин, 4 анонси, 2 пресреліза, організовано проведення 1 інтерв'ю (https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/interview/884801/), регулярно наповнюється світлинами фотогалерея вебсайту суду.

Крім того, протягом періоду проведено 4 зборів суддів, на яких

У січні-лютому 2020 було оголошено 2 конкурси на зайняття вакантних посад, з яких проведено було 2 - на зайняття вакантної посади секретаря суду та провідного спеціаліста (з інформаційних технологій), в період карантину конкурси не оголошувались.

На кінець року в апараті Южноукраїнського міського суду є 2 вакантні посади державної служби категорії “В” - секретарів судового засідання. Починаючи з 06 жовтня 2020 р. оголошувався добір для призначення на вакантні посади державної служби категорії “В” на період дії карантину, які не відбулися, у зв'язку з відсутністю заяв кандидатів на участь у доборі.

З 23.09.2020 по 07.10.2020, згідно Плану роботи, Інструкції з діловодства та наказу від 23.09.20 №36-од, було проведено перевірку діловодства: роботи секретарів судового засідання, помічників суддів та перевірка своєчасності і достовірності внесення даних в КП “Д-3” секретарями судових засідань, помічниками суддів та секретарями суду; роботи секретаріату суду по виконанню вироків суду, рішень по цивільним справам, постанов про накладення адміністративних стягнень, інших справ та матеріалів; роботи секретаріату суду по веденню нарядів.

 

2. Впровадження та вдосконалення роботи з обліково-статистичної роботи в автоматизованій системі документообігу суду.

 

З 1 січня 2011 року відповідно до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів», а також Положення про автоматизовану систему документообігу загальних судів, затвердженого Радою суддів України 26.10.2010 року № 30, в судах було впроваджено автоматизовану систему документообігу.

Зборами суддів від 28.08.2015 р. затверджено Засади використання автоматизованої системи документообігу суду, до яких внесені зміни та доповнення рішеннями зборів суддів. Функціонування системи документообігу суду здійснюється відповідно до затверджених Засад.

Всі працівники апарату суду та судді користуються автоматизованою системою документообігу суду. Кожен з них працює в системі під своїм логіном і паролем, за допомогою електронного цифрового підпису та мають право доступу до окремих розділів системи, відповідно до функційних обов'язків. Тільки керівники апарату суду, заступник керівника апарату суду, головні спеціалісти та провідний спеціаліст з ІТ мають право повного доступу до всіх розділів системи.

Програма КП «Д-3» з часом стає більш удосконаленою. У працівників, які займаються первинним обліком справ в КП «Д-3», хороші результати використання її в роботі.

 

3. Працівники судів, які займаються первинним обліком і судовою статистикою у судах.

Первинний облік документів в Южноукраїнському міському суді ведеться у відповідності до вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах та Положення про автоматизовану систему документообігу загальних судів.

Організацією первинного обліку займаються:

- керівник апарату суду та заступник керівника апарату — організація роботи по реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, організація та перевірка роботи секретарів судових засідань та перевірка своєчасності і достовірності внесення даних в КП Д-3 секретарями судових засідань, помічниками суддів та секретарями суду, організація обліково-статистичної роботи, перевірка правильності ведення комп’ютерного обліку кримінальних, цивільних, адміністративних справ та матеріалів про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог Інструкції та Положення про АСДС уся вхідна і вихідна кореспонденція та внутрішні документи реєструються в АСДС. На кожен документ, у тому числі і процесуальний, в автоматизованій системі створюється реєстраційна картка. Процесуальні документи, що надійшли напередодні розгляду справи або в день розгляду справи після їх реєстрації в АСДС із зазначенням дати і часу отримання цих документів, негайно передаються суддям, в провадженні яких знаходяться вказані справи. Кожній судовій справі (кримінальному провадженню) надається єдиний унікальний номер, який формується відповідно до Положення про АСДС.

Дані обліку відображаються у обліково-статистичних картках відповідно до руху справи, в журналах розгляду судових справ і матеріалів суддею.

Організовують і здійснюють контроль за достовірністю, об'єктивністю та цілісністю подання статистичної інформації про роботу Южноукраїнського міського суду здебільшого - керівник апарату судів та голова суду.

Відповідальними особами за складання статистичних звітів є такі працівники апарату: головний спеціаліст з судової статистики та секретарі суду. Ці працівники мають значний досвід роботи оскільки працюють у суді тривалий час.

4.Робота з картками на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу в суді.

Обов'язки по заповненню в КП «Д-3» карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальне провадження, покладено на помічників суду, у відповідності до вимог Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальне провадження, перевірку яких здійснює головний спеціаліст з судової статистики.

5.Складання звітів за 2020 рік про стан здійснення правосуддя Южноукраїнським міським судом.

З метою забезпечення якісного, повного та достовірного складання статистичних звітів про роботу суду за відповідний період, протягом року та перед початком звітного періаду головним спеціалістом із судової статистики здійснюється перевірка внесення даних в КП “Д-3”.

Статистичні звіти про роботу суду складені за допомогою КП «Діловодство-3» та направлені до ТУ ДСА України Миколаївської області своєчасно, затверджені без зауважень. Звітними періодами є місяць, квартал, півріччя, рік.

Щомісяця до 5-го числа головним спеціалістом із судової статистики готуються та направляються: інформація щодо винесених відносно військовослужбовців Збройних сил України рішень за вчинення адміністративних та кримінальних правопорушень, інформація про виборців, щодо справ про визнання громадянина безвісно відсутнім, про скасування рішення суду про визнання громадянина безвісно відсутнім або оголошення його померлим, відомості про кількість скарг на дії державних виконавців, інформацію щодо кількості відкладених кримінальних справ з причин не доставки підсудних конвоєм, інформацію щодо направлених виконавчих документів про стягнення судового збору, штрафу (як засобу процесуального примусу), направлені судом до органів державної виконавчої служби, інформацію про кількість надісланих місцевими загальними судами Миколаївської області SМS-повідомлень та повідомлень надісланих електронною поштою учасникам судового процесу (за усіма провадженнями) за період з 01.10.2013 та за звітний місяць, інформацію щодо використання систем відеоконференцзв’язку в Южноукраїнському міському суді під час здійснення досудового розслідування та судового провадження, інформацію щодо застосування судом окремих положень КПК України при розгляді кримінальних проваджень, згідно запиту Вищого спеціалізованого суду України.

Квартальні контролі та звіти: інформація щодо карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження, звіт за формою № 1-мзс, за формою № 10, стан виконання Плану заходів щодо вдосконалення процедури фіксування судового засідання технічними засобами, таблицю Excel по суддям щодо справ, які знаходяться в провадженні понад 6 місяців, понад 1 рік, понад 2 роки, узагальнена інформація щодо розглянутих справ за участю присяжних, звітність щодо взаємодії судів із засобами масової інформації, звіт щодо забезпечення незалежності та безпеки суддів.

Піврічні, річні: статистичні звіти за формами № 1-мзс, 1-ЛТ, 1-к, 1-а, 1-ц, 1-п, 6-8, 10 за 2020 року, інформацію про зміну залишків, інформацію про навантаження суддів за 2020 року, пояснення до звітів, інформацію про кількість судових рішень внесених до ЄДРСР, інформацію про кількість судових засідань проведених за допомогою відеоконференцзв'язку, інформацію щодо карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження за 2020 року, базові показники роботи суду (РСУ), аналіз здійснення судочинства, аналіз звернень громадянин, аналіз застосування положень ст.22 та п.7 ч.1 ст.247 КУпАП, аналіз обліково-статистичної роботи.

У статистичних звітах суду відображається точна та достовірна інформація про стан судочинства та загальні показники роботи, які подаються вчасно, у відповідні строки до Миколаївського апеляційного суду, ТУ ДСА в Миколаївській області, ДСА України, Южноукраїнського відділу Первомайської місцевої прокуратури, Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Миколаївській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

Крім того, за запитом Головного управління статистики в Миколаївській області щодо справ про стягнення заробітної плати, кожні три місяці.

У червні 2020 року, головним спеціалістом із судової статистики та головним спеціаліста по роботі з персоналом підготовлено та направлено на адресу ВККС України суддівське досьє за 2019 рік.

 

Висновок.

Протягом 2020 року стан обліково-статистичної роботи в Южноукраїнському міському суді Миколаївської області на належному рівні.

У статистичних звітах суду відображена точна та достовірна інформація про стан судочинства та загальні показники роботи, які подаються вчасно.

План роботи суду виконується в повному обсязі.

З веденням карантину на території країни, головою суду було видано ряд розпоряджень про впровадження особливого режиму роботи суду, якими введено певні обмеження.

Інформаційне наповнення вебсайту здійснюється в повному обсязі, інформація вносилася періодично, у міру її створення.

Під час підготовки статистичних звітів за 2020 рік значно ускладнила роботу зміна шаблонів та УЛК до звітів.

Надмірне навантаження, спричинене відтоком кадрів, неналежним матеріальним забезпеченням, поширенням гострих респіраторних захворювань також ускладнюють організацію роботи суду, особливо наприкінці звітного року. Адміністрацією суду вживаються всі можливі та необхідні заходи для забезпечення відправлення правосуддя, а саме: оголошення добору для призначення на вакантні посади державної служби категорії “В” у Южноукраїнському міському суді Миколаївської області на період дії карантину, чергування (ротація) секретарів судових засідань, фіксування судового процесу помічниками суддів.









Голова Южноукраїнського міського суду О.І.Савін



Виконавець: головний спеціаліст

з судової статистики Чернуха І.О.